ce-este-pagerankul.jpg

Ce este PageRankul

PageRank este modul in care Google obisnuieste sa determine importanta unei pagini web. Este unul dintre factorii folositi pentru a determina ce pagini apar in rezultatele cautarilor.

Google-pagerank

Istoricul PageRank-ului

PageRank a fost dezvoltat de fondatorii Google, Larry Page si Sergey Brin la Stanford. La momentul la care s-au intalnit Page si Brin, motoarele de cautare trimiteau in mod uzual catre pagini care aveau cea mai mare densitate de cuvinte-cheie, ceea ce insemna ca oamenii puteau sa se joace cu sistemul repetand la nesfarsit aceeasi fraza pentru a atrage un numar mai mare de rezultate din cautari.

PageRank este patentat de Stanford, iar numele PageRank probabil a fost atribuit de catre Larry Page.

Ce Masoara PageRank?

PageRank masoara importanta unei pagini web.

Teoria lui Page si a lui Brin este ca cele mai importante pagini de pe Internet sunt paginile cu cele mai multe legaturi care conduc catre ele. PageRank socoteste linkurile ca fiind voturi, deci o pagina cu legatura catre o alta pagina se calculeaza ca un vot.

Acest lucru are sens, deoarece oamenii au tendinta de a da legatura catre pagini cu continut relevant, iar paginile cu mai multe link-uri catre ele sunt de obicei surse mai bune decat paginile catre care nu trimite nimeni legatura.

PageRank nu se opreste aici. Priveste deasemenea si la importanta paginii care contine legatura. Paginile cu PageRank mai mare au greutate mai mare in "votul" pe care il dau in link-uri decat paginile cu PageRank mai mic. De asemeni priveste si numarul de link-uri (legaturi) de pe o pagina care ofera "votul." Paginile cu multe link-uri au o greutate mai mica la vot.

Aceasta are de asemenea sens. Paginile care sunt importante sunt probabil mai bune autoritati in a conduce internautii catre surse mai bune, iar paginile care au mai multe link-uri probabil mai putin selective cu privire la paginile catre care dau legatura.

Cat De Important Este PageRank?

PageRank este ulul dintre factorii care determina unde va aparea situata pagina dvs. in rezultatele cautarilor, dar daca toti ceilalti factori sunt egali, PageRank poate avea un impact semnificativ in clasificarea Google.

Exista deficiente in PageRank?

Exista in mod sigur deficiente in PageRank. Acum cand oamenii cunosc secretele pentru a obtine un PageRank ridicat, datele pot fi manipulate. Bombele Google (Google Bombs) sunt exemple clasice de manipulare a PageRank-ului.

"Link farming-ul" (Ferma de Link-uri) este alta metoda prin care se incearca manipularea PageRank-ului. "Link farming-ul" este practica de a lega pagini fara nici o legatura cu relevanta paginilor legate, adesea acest proces este automatizat. Daca ati navigat vreodata pe o pagina web care nu avea nimic decat o colectie aleatorie de legaturi catre alte situri, precis ati ajuns intr-o ferma de link-uri.

Google si-a adaptat calculele pentru a filtra posibilele astfel de ferme. Acesta este unul din motivele pentru care inscrierea sitului dvs. in directoare cu PageRank scazut sau chiar fara PageRank poate fi o idee proasta.

Daca va regasiti situl cu link intr-o ferma de link-uri, nu va panicati. In majoritatea cazurilor aceasta nu are efect in toate clasificarile. Oricum nu puteti controla cine da legatura catre situl dvs. Numai sa nu dati legatura catre o astfel de ferma si nu introduceti in mod intentionat situl dvs. intr-o ferma de link-uri.

Cum Vad PageRank-ul?

PageRank este masurat pe o scala de la unu la zece si este desemnat paginilor individuale dintr-un website, nu intregului website. Pentru a afla PageRank-ul unei pagini, folositi Google Toolbar. Foarte putine pagini au un PageRank de 10, mai ales ca numarul paginilor pe Internet este in continua crestere.

Cum Imi Pot Creste PageRank-ul paginii?

Daca doriti sa cresteti PageRank-ul paginii dvs., trebuie sa aveti "back-links" (legaturi catre situl dvs.) sau alte persoane sa dea legatura catre websit-ul dvs. Puteti schimba link-uri cu alte persoane, dar asugurati-va ca faceti schimb doar cu link-uri relevante, dar mai ales asigurati-va ca nu schimbati link-uri cu o ferma de link-uri. Puteti inscrie websit-ul dvs. in directoare, ca de exemplu Open Directory Project, dar folositi directoare cu PageRank ridicat ori de cate ori este posibil.

Pe masura ce faceti pagini web in cadrul sit-ului dvs., puteti crea cateva back-link-uri proprii oferind legatura catre pagini relevante din propriul sit. Aceasta tehnica o veti putea observa chiar pe acest website. In orice caz, amintiti-va ca numarul link-urilor pe care le creati intra intr-o ecuatie. Nu abuzati.

Cea mai buna cale de a va creste PageRank-ul este sa aveti continut de calitate catre care ceilalti sa doreasca sa dea legatura.